25 жовтня 2020 року одночасно з черговими місцевими виборами пройдуть перші місцеві вибори кандидатів до міських та сільських рад усіх 1470 новоутворених територіальних громад, а також депутатів районних рад у новостворених районах. Ці вибори відбуватимуться за новим виборчим законодавством – Виборчим кодексом України.

Новий виборчий закон

16 липня 2020 був ухвалений закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення виборчого законодавства» № 805-ІХ. На мою думку, недоліком даного рішення є поспішність слуг народу приймати нові правила за лічені дні до початку виборчої кампанії. Раніше я вважала, що це пов’язано зі спробою авторитарного впливу: розмежування та укрупнення районів під своїх кандидатів. Але зараз я бачу проблему безсистемності, до якої треба бути готовим.

Правила гри, які нас чекають

Одним з нововведенням є вимога до кандидата балотуватися від конкретної політичної сили. Виникає питання отримання дозволу та скільки це буде коштуватиме тому, хто все ж таки вирішить прийняти ці правила гри. Але за новим законом додатково передбачено балотування від новостворених політичних сил. Щодо цього, маю особистий досвід реєстрації політичної сили «Національна платформа», який буде корисним для тих, хто прагне займатися партійною роботою і для тих, хто загалом бореться з корупцією в країні.

Максимально публічно нами було зібрали 14 тисяч підписів по країні. Після цього подали пакет документів до Міністерства юстиції. Але, щоб наші документи пропустили нам запропонували заплатити за цю послугу понад 20 тисяч доларів. В результаті цього, нами було проведено мітинг біля Мінюсту, де заступники вирішили, що ніяких хабарів не було та немає, а на цьому роблять гроші так звані 3-ті особи в обличчях колишніх заступників міністра та надавачі юридичних послуг.


Нові часи, нові порядки

Це категоріальна проблема, тому я хочу зробити її масово публічною для всіх. Я вирішила провести профільну конференцію в КВЦ Парковий, де зібралися представники різних політичних партій, які поділилися власним досвідом проходження процесу реєстрації. Через відсутність належної підтримки та небажання боротися з Мінюстом, представниками партій були публічно озвучені суми та умови, які вони прийняли та зареєстрували свою політичну силу. Але «Національна платформа» не з таких, ми маємо достатню підтримку свого активу, привертаємо увагу ЗМІ до цієї проблеми, та готові боротися за затвердження нашої політичної сили чесними та некорумпованими шляхами.

Тіньові махінації

Мене часто запитують, навіщо ми реєструємо нову політичну партію, якщо в Україні їх більше трьохста. Насправді, для звичайної людини не досить зрозуміла різниця між реальною політичною партією з людьми та юридичною особою. Через це виникає ряд проблем.

По-перше, існує цілий тіньовий ринок, де люди реєструють багато партій та перед початком виборів їх перепродають. Така ситуація дуже впливає на демократичність виборчого процесу.

По-друге, недобросовісність політичних партій, які починають торгувати місцями в комісіях. Через підміну людей в центральній виборчій комісії, ми отримуємо пряму фальсифікацію голосів під час підрахунку результатів голосування. Я абсолютно чітко виступаю проти цього, тому що політичні союзи це нормально, коли в місті відбувається міжпартійна політична підтримка кандидата А кандидатом Б, така практика є і має бути, допоки цей процес не перетворюється на політичний базар.

Навіщо створювати партію, в якій 300 суб’єктів не займаються розвитком своїх ідей та стратегій, не дбають про побудову структур по країні, а просто торгують місцями в комісії? Така фунтизація політики створює великі бар’єри для тих політичних сил, які дійсно хочуть брати участь у виборах та розвивати свої структури.

Давайте писати новий закон про політичні сили, давайте змінювати процедуру реєстрації та ліквідації політичних сил справедливості заради!

kateryna.odarchenko
Катерина Одарченко

Коментарі доступні тільки зареєстрованим користувачам

вхід / реєстрація

Рекомендації