site.ua
член клубу

Думи мої, думи мої – горе мені з вами… Як добре було б сприймати світ дивлячись тільки на верхню оболонку, не шукати істину в простих речах… Але ні… Голова знову спокою не дала…

Їду в старенькому автобусі з групою однокласників на навчання водійській справі. Заїжджаємо в чергове невеличке село підбираючи групу тамтешніх старшокласників. Серед них чорнявий веселун, який одразу знаходить спільну мову з усіма. Мої однокласники зверхні, вони ж бо з СМТ, а цей з села – рівень не той. Спостерігається діалог:

– Тебе як звуть, чудік? – весело питають мої.

– Коля.

– Коля, а ти яку музику слухаєш?

– Американську.

З тих пір, а може і раніш не міг зрозуміти, чому наша музика гірше західної чи російської. І що з нами не так.

Беруть інтерв'ю у балканця чи бразильця з української команди. Питають за музичні смаки, балканець переважно слухає свою, а бразилець – свою. А ми ні…

До Революції Гідності у нас формувався наш бомонд.

Український? Дудки, малоросійський. Для цієї "творчої еліти" найвищим екстазом було запрошення у Москву. Народ наш такими переважно гордився. Мовляв, була Вєра Галушка, а тепер – Брєжнєва, покорила Москву, перед Шойгу співає, а Вєрка Сердючка – там взагалі всєх рвьот. З того боку до нас поїхав їх заробітчанський непотріб, ну яке ж українське шоу без Сосєдова.

А тут бац – війна і вже якось невдобно Газманова крутити, та в білокам'яну їхати, але ні, музика ж поза політикою.

Тепер у нас уже повноцінний "творчий бомонд". В авангарді Потап, Тіна, Монатік в шапці, Оля, яка вдає, що має великі цицьки, квартальні юмарісти, Юра Горбунов, Анатоліч, Вольнова та літописець всієї цієї компахи – Катя. Поруч з богемою творчою – просто богема: ексцентричні олігархи в помаранчевих окулярах, ситі депутати з бріоліном та небритістю, подруги перших і других з байдужими поглядами та надутими губами. Ну і піпл, який хаває.

Квінтесенція цього всього – святкове попурі біля собору.

Чи може бути інакше? Може. Бо вже було. І було класно. В дев'яностих українська музика володіла інфопростором, але уже початок 2000-х окреслив зворотній процес, "Рукі вверх" перемогли "Аква Віту" (причини цього процесу заслуговують окремого опису).

Але саме сумне є те, що крокуючи вулицями українського міста, з підліткових портативних колонок звучить сучасна російська попса, а з телефонів голоси російських блогерів.

Малоросійство – головна наша біда, яка живе в генах. Здолати її важко, адже ні нинішній "творчій богемі", ні нинішній владі, ні людям, які сприймають творчість перших та голосують за других цього не треба.

voryol
Volodimir Ryba

Коментарі доступні тільки зареєстрованим користувачам

вхід / реєстрація

Рекомендації