site.ua
sandbox

Ми в інтернет-просторі

Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує: ми ів інтернет-просторі https://dp.tax.gov.ua/; https://www.facebook.com/tax.dnipropetrovsk/;

https://www.youtube.com/channel/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA

Спрощено процедуру отримання ліцензії на виробництво алкогольних напоїв для малих виробництв виноробної продукції

Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.

Законом України від 20 березня 2018 року № 2360-VIII «Про внесення змін до деяких законів України щодо розвитку виробництва теруарних вин та натуральних медових напоїв» були внесені зміни до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі – Закон № 481).

Зокрема, внесені зміни до ст. 3 Закону № 481, якими передбачено спрощення процедури отримання ліцензії на виробництво алкогольних напоїв для суб’єктів господарювання – малих виробництв виноробної продукції.

Статтею 1 Закону № 481 визначено, що малі виробництва виноробної продукції – це суб’єкти господарювання, які здійснюють за повним технологічним циклом без додавання спирту виробництво та розлив у споживчу тару вин виноградних, вин плодово-ягідних та/або напоїв медових в об’ємі, що не перевищує 10 000 декалітрів на рік, з виноматеріалів виключно власного виробництва (не придбаних), отриманих шляхом переробки плодів, ягід, винограду, меду власного виробництва.

При прийнятті рішень про видачу ліцензій, у тому числі на виробництво алкогольних напоїв для суб’єктів господарювання малих виробництв виноробної продукції, ДПС керується виключно вимогами чинного законодавства.

Порядок видачі ліцензій на виробництво алкогольних напоїв встановлено Законом № 481.

Ліцензія видається за заявою суб’єкта господарювання, до якої додаються документи, визначені Законом № 481.

Із заявами щодо отримання ліцензії на виробництво алкогольних напоїв (для малих виробництв виноробної продукції) у період з 01.10.2018 по теперішній час звернулось двадцять дев’ять суб’єктів господарювання.

Про новації у законодавстві та акцизний податок під час онлайн семінару

Днями, за організацією Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) проведено онлайн семінар для представників Спілки українських підприємців (далі – СУП) на тему «Адміністрування акцизного податку під час проведення операцій з підакцизними товарами».

У заході прийняли участь заступник начальника управління – начальник відділу інформаційної політики та адміністрування субсайту організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС Осипова Манушак, заступник начальника управління – начальник відділу адміністрування акцизного податку управління контролю за підакцизними товарами ГУ ДПС Вишньовка Ольга і заступник начальника управління – начальник відділу контролю за виробництвом та обігом спирту, спиртовмісної продукції, алкогольних напоїв, тютюнових виробів і обігом пального, ліцензування роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним управління контролю за підакцизними товарами ГУ ДПС Первой Андрій.

Осипова Манушак відкрила семінар та привітала його учасників. Вона ознайомила присутніх з основними новаціями, введеними законами України від 01 грудня 2020 року № 1017-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо лібералізації застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку та скасування механізму компенсації покупцям (споживачам) за скаргами щодо порушення встановленого порядку проведення розрахункових операцій частини суми застосованих штрафних санкцій» та від 04 грудня 2020 року № 1071-IX «Про соціальну підтримку застрахованих осіб та суб’єктів господарювання на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій та надання одноразової компенсації єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування суб’єктам господарювання.

Осипова Манушак акцентувала увагу, що порядок надання одноразової компенсації суб’єктам господарювання визначений постановою Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2020 року № 1234.

Також вона нагадала, що актуальну інформацію платники можуть отримати на веб-порталі «Державна податкова служба України» та субсайті «Територіальні органи ДПС у Дніпропетровській області»; сторінках «Державна податкова служба України» та «ДПС у Дніпропетровській області» у соціальній мережі Facebook та за допомогою месенджера Telegram-канал Державної податкової служби України.

Фахівці управління контролю за підакцизними товарами ГУ ДПС зупинились на питаннях оподаткування акцизним податком електричної енергії, запровадження з 01.01.2021 маркування марками акцизного податку рідин, що використовуються в електронних сигаретах, і ліцензування роздрібної торгівлі таких рідин, ліцензування зберігання пального, а також наслідках відсутності реєстрації акцизного складу.

Семінар пройшов у форматі обговорення актуальних питань, які виникають у платників під час їх діяльності.

Представники СУП подякували податківцям за організацію заходу, на якому вони отримали цікаву та корисну інформацію, висловили сподівання на подальшу співпрацю та необхідність проведення таких заходів і надалі.

Звернення громадян є пріоритетним напрямком роботи

податківців Дніпропетровської області

Впродовж 11 місяців 2020 року до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області надійшло 330 письмових звернень громадян. За відповідний період 2019 року таких звернень надійшло 377.

Тематика письмових звернень в більшості стосувалася наступних питань: контрольно-перевірочна робота, консультації з питань податкового законодавства тощо.

Колективних звернень надійшло 15, які розглянуті у визначені законодавством терміни.

Пріоритетним напрямом роботи податкової служби області є створення комфортних умов для платників податків при виконанні ними своїх обов’язків по сплаті податків, зборів, платежів. Першочергова увага приділяється забезпеченню всебічного, кваліфікованого, об’єктивного розгляду звернень, оперативному і своєчасному вирішенню виявлених питань.

З метою поліпшення інформаційного обміну з громадянами при Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області працює спеціальна електронна поштова скринька [email protected], звернення з якої протягом кожного робочого дня приймаються працівниками відповідно до вимог Закону України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян».

До уваги платників ПДВ, які здійснюють операції з постачання окремих видів сільськогосподарської продукції!

Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує, що на офіційному вебпорталі Верховної Ради України за посиланням https://www.rada.gov.ua/news/Novyny/201053.html інформацію про наступне.

Прийнято Закон «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо ставки податку на додану вартість з операцій з постачання окремих видів сільськогосподарської продукції» (далі – Закон).

Законом з метою підтримки сільськогосподарського товаровиробництва в Україні запроваджено знижену ставку податку на додану вартість у розмірі 14 % для сільськогосподарської продукції, що відносяться до товарних груп 0102, 0103, 0401 (в частині молока незбираного), 1001, 1002, 1003, 1004, 1005, 1201, 1204 00, 1205, 1206 00, 1207, 1212 91 згідно з УКТ ЗЕД. Зазначеними кодами охоплюється, зокрема: велика рогата худоба, жива; свині, живі; пшениця; жито; ячмiнь; овес; кукурудза; соєвi боби; насiння льону; насiння свирiпи та ріпаку, насiння соняшнику; насiння та плоди iнших олiйних культур; цукрові буряки крім операцій з ввезення на митну територію України товарів, визначених у пункті 197.18 статті 197 цього Кодексу.

Законом підрозділ 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) доповнено новим пунктом 541 такого змісту:

«Для цілей застосування ставки податку на додану вартість з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України сільськогосподарської продукції (товарів), що класифікується за кодами згідно з УКТ ЗЕД: 0102, 0103, 0401 (в частині молока незбираного), 1001, 1002, 1003, 1004, 1005, 1201, 1204 00, 1205, 1206 00, 1207, 1212 91, крім операцій з ввезення на митну територію України товарів, визначених у п. 197.18 ст. 197 ПКУ, встановленої Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо ставки податку на додану вартість з операцій з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України окремих видів сільськогосподарської продукції» встановити, що ставка податку, яка діяла до першого числа звітного (податкового) періоду, з якого застосовується ставка податку на додану вартість у розмірі 14 відсотків, застосовується у разі:

1) постачання на митній території України продукції (товарів), визначеної абзацом першим цього пункту, яке відбувається після перерахування платником податку попередньої оплати (авансу), що була отримана до першого числа звітного (податкового) періоду, з якого застосовується ставка податку на додану вартість у розмірі 14 відсотків;

2) коригування податкових зобов’язань при поверненні попередньої оплати (авансу) або повернення продукції (товарів), що були отримані до першого числа звітного (податкового) періоду, з якого застосовується ставка податку на додану вартість у розмірі 14 відсотків;

3) коригування податкових зобов’язань при зміні договірної(контрактної) вартості продукції (товарів), визначеної абзацом першим цього пункту, поставка якої відбулася до першого числа звітного (податкового)періоду, з якого застосовується ставка податку на додану вартість у розмірі 14 відсотків. У разі здійснення платником податку операцій з постачання на митній території України продукції (товарів), визначеної абзацом першим цього пункту, яка була придбана до першого числа звітного (податкового) періоду, з якого застосовується ставка податку на додану вартість у розмірі 14 відсотків, за таким платником податку зберігається податковий кредит з податку на додану вартість у розмірі, який був нарахований при придбанні та/або постачанні такої сільськогосподарської продукції (товарів)».

Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та застосовується до податкових періодів, починаючи з першого числа місяця, наступного за місяцем опублікування цього Закону.

Проект Закону зареєстровано за № 3656.

Е-кабінет: користуючись зручними електронними сервісами ДПС,

платники заощаджують свій час

Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що для фізичних осіб в Електронному кабінеті об’єднано сервіси для громадян в окремий Е-кабінет для громадян, який надає можливість:

- доступу до реєстраційних даних та даних про об’єкти оподаткування (рухоме та нерухоме майно, відомості, що надходять до ДПС з відповідних реєстрів інших державних органів);

- доступу до сформованих податкових повідомлень-рішень щодо сум нарахованих податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю;

- подання податкової декларації про майновий стан і доходи;

- отримання відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.

Роботодавці мають право на повернення частини фактичних витрат

Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що роботодавці мають право на повернення частини фактичних витрат, пов’язаних із сплатою єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) у зв’язку із створенням нового робочого місця.

Така компенсація передбачено постановою Кабінету Міністрів України від 13 березня 2013 № 153 «Про затвердження Порядку компенсації роботодавцям частини фактичних витрат, пов’язаних із сплатою єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Порядок № 153).

Право на вказану компенсацію мають роботодавці – суб’єкти господарювання, які починаючи з 2013 року:

- створюють нові робочі місця та працевлаштовують на них працівників шляхом укладення трудового договору;

- протягом 12 календарних місяців з дня укладення трудового договору з працевлаштованою на нове робоче місце особою щомісяця здійснюють виплату їй заробітної плати в розмірі не менше ніж три мінімальні заробітні плати (п. 2 Порядку № 153).

Роботодавець який дотримався зазначених вимог отримує право на компенсацію фактичних витрат у розмірі 50 % нарахованого єдиного внеску протягом наступних 12 календарних місяців за умови збереження рівня заробітної плати у розмірі не меншому ніж три мінімальні заробітні плати у місяці сплати єдиного внеску за особу, працевлаштовану на нове робоче місце.

Звертаємо увагу, що у разі зменшення штатної чисельності працівників та фонду оплати праці роботодавець втрачає право на компенсацію.

Зміни до форми декларації з податку на прибуток підприємств

Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує, що 01.12.2020 набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 29.10.2020 № 649 «Про затвердження Змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств та визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства фінансів України від 13 червня 2016 року № 544», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 18 листопада 2020 року за № 1143/35426 (далі – Наказ № 649).

Наказом № 464:

- затверджено зміни до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20 жовтня 2015 року № 897;

- визнано таким, що втратив чинність, наказ Міністерства фінансів України від 13 червня 2016 року № 544 «Про затвердження форм та Порядку розрахунку податку на прибуток нерезидентів, які провадять діяльність на території України через постійне представництво».

Платникам податку на прибуток підприємств необхідно подавати Декларацію за оновленою формою починаючи зі звітного (податкового) періоду – І квартал 2021 року.

Закон України №1072: відстрочення податкового боргу

Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що Закон України від 04 грудня 2020 року № 1072-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», (далі – Закон № 1072) вніс зміни до Податкового кодексу України (далі – ПКУ), зокрема щодо відстрочення податкового боргу.

Так, змінами внесеними Законом № 1072, збільшено мінімальний поріг суми податкового боргу, до якої не застосовуються заходи стягнення.

Також Закон № 1072 доповнив підрозділ 10 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ новими пунктами, якими передбачено одразу декілька механізмів врегулювання податкового боргу, залежно від його суми та категорії платників податків – боржників.

Розглянемо відстрочення податкового боргу, загальна сума якого не перевищує 6 800 гривень для платників податків – фізичних осіб (п. 12 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ).

Так, відстрочення погашення податкового боргу надається платникам податків – фізичним особам, у тому числі самозайнятим особам, що станом на 01 грудня 2020 року мали загальний розмір податкового боргу (у тому числі штрафні санкції, пеня та проценти за користування розстроченням/відстроченням) у сумі, що не перевищує 6 800 гривень.

Для відстрочення сплати податкового боргу платнику податків необхідно звернутись з відповідною заявою довільної форми до контролюючого органу, в якому обліковується такий податковий борг. Зазначену заяву платником податків може бути подано як у паперовому вигляді (особисто звернувшись до контролюючого органу або надіславши листа), так і в електронному вигляді через приватну частину Електронного кабінету.

У разі якщо загальна сума податкового боргу станом на 01 грудня 2020 року перевищує 6 800 гривень або якщо із заявою звернувся платник податків, що не підпадає під дію Закону № 1072, контролюючий орган надсилає такому платнику податків у місячний строк відмову у наданні відстрочення у довільній формі.

Для отримання відстрочки сплати податкового боргу ніяких додаткових документів подавати не потрібно. Це відстрочення буде здійснюватись без укладання окремого договору із платником податків, адже у п. 12 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ прямо передбачено, що норми ст. 100 ПКУ для цього випадку не застосовуються.

Платник податків достроково може сплатити відстрочену до 29 грудня 2021 року суму податкового боргу.

При цьому платник податків повідомляє контролюючий орган про таку дострокову сплату шляхом надсилання листа у довільній формі.

Відстрочення надається без нарахування процентів за користування відстроченням.

У разі погашення платником податків повної суми відстроченого податкового боргу не пізніше визначеного строку (29 грудня 2021 року) штрафні санкції і пеня на такі сплачені відстрочені суми не застосовуються та не нараховуються.

Разом із тим, у випадку непогашення платником податків повної суми відстроченого податкового боргу до настання визначеного строку, а також у разі її погашення після 29 грудня 2021 року штрафні санкції і пеня на відстрочені суми, що залишаться непогашеними, будуть нараховуватися у загальному порядку згідно з вимогами ПКУ (п.12 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ).

ПДФО: що з різницею, яка виникає за результатами річного перерахунку

Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що роботодавець платника податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) зобов’язаний здійснити, у тому числі за місцем застосування податкової соціальної пільги (далі – ПСП), перерахунок суми доходів, нарахованих такому платнику ПДФО у вигляді заробітної плати, а також суми наданої ПСП.

Порядок проведення перерахунку сум нарахованих доходів визначено п. 169.4 ст. 169 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Перерахунок проводиться:

- за наслідками кожного звітного податкового року під час нарахування заробітної плати за останній місяць звітного року;

- під час проведення розрахунку за останній місяць застосування ПСП у разі зміни місця її застосування за самостійним рішенням платника податку або у випадках, визначених п.п. 169.2.3 п. 169.2 ст. 169 ПКУ (обмеження щодо застосування ПСП);

- під час проведення остаточного розрахунку з платником ПДФО, який припиняє трудові відносини з таким роботодавцем.

Роботодавець та/або податковий агент має право здійснювати перерахунок сум нарахованих доходів, утриманого ПДФО за будь-який період та у будь-яких випадках для визначення правильності оподаткування, незалежно від того, чи має платник податку право на застосування ПСП.

Якщо внаслідок здійсненого перерахунку виникає недоплата утриманого ПДФО, то сума такої недоплати стягується роботодавцем за рахунок суми будь-якого оподатковуваного доходу (після його оподаткування) за відповідний місяць, а в разі недостатності суми такого доходу – за рахунок оподатковуваних доходів наступних місяців, до повного погашення суми такої недоплати.

При цьому, якщо внаслідок здійсненого перерахунку виникає переплата ПДФО, то на її суму зменшується сума нарахованого податкового зобов’язання платника ПДФО у відповідному місяці.

При цьому, результати річного перерахунку сум доходів, нарахованих платнику ПДФО у вигляді заробітної плати, а також сум наданих ПСП відображаються працедавцем у Податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за ф. № 1 ДФ.

З початку 2020 року до ДПС надійшло

2 099 запитів на отримання публічної інформації

Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.

У січні – листопаді до Державної податкової служби України надійшло 2 099 запитів на отримання публічної інформації.

Із загальної кількості 393 запити надійшло поштою, 1 619 – електронною поштою, 87 – від запитувача особисто.

Найбільше запитів на отримання публічної інформації надійшло від фізичних осіб – 1 340 запитів. Від юридичних осіб з початку 2020 року надійшло 592 запити на отримання публічної інформації, від об’єднань громадян без статусу юридичної особи – 98, від представників засобів масової інформації – 69.

За результатами розгляду запитів: задоволено, з наданням інформації – 1 229, відмовлено з причин невідповідності запитів вимогам Закону України від 13 січня 2011 року № 2939-IV «Про доступ до публічної інформації» – 328, надіслано за належністю – 542.

Нагадуємо, що запити на отримання публічної інформації надсилаються на електронну скриньку [email protected].

Олексій Любченко: ДПС відкрита до співпраці

з громадськими об’єднаннями та бізнес-асоціаціями

Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/445695.html повідомила наступне.

Співпраця з громадськими об’єднаннями та бізнес-асоціаціями – важливий аспект роботи Державної податкової служби. Про це заявив Голова ДПС Олексій Любченко під час розширеного засідання правління Українського союзу промисловців та підприємців України.

Участь у заході взяли заступник Міністра фінансів України Олександр Кава, президент УСПП Анатолій Кінах, президент Торгово-промислової палати України Геннадій Чижиков, члени правління та керівники компаній – членів УСПП.

«ДПС працює для платників податків, ми – партнери. І головне для нас, створити такі умови, щоб сумлінний бізнес мав можливість отримувати максимальну кількість послуг та легкість у сплаті податків та поданні звітності. Розуміти потреби бізнесу без безпосереднього спілкування з ним не можливо. Саме тому відкриті до діалогу та співпраці з асоціаціями і організаціями, які представляють інтереси українського підприємництва», – наголосив Олексій Любченко.

За його словами, ДПС з травня проводить низку заходів, спрямованих на припинення застосування тіньових схем та створення рівних умов для роботи легальних виробників. Значна увага приділяється аналітичній роботі та аналізу діяльності саме діяльності ризикових підприємств, які створюють нечесну конкуренцію на ринку.

Про ефективність проведеної роботи свідчать показники надходжень податку на додану вартість. Так, за 11 місяців поточного року ПДВ зріс на 41,8 % по відношенню до минулого року при падінні обсягів продажу майже на 5 %.

«Сьогодні ми забезпечуємо повне відшкодування ПДВ платникам. У січні – листопаді 2020 року при заявці понад 122 млрд грн було відшкодовано 128,7 млрд грн, тобто на 6 млрд грн більше від заявленого. Це означає, що відшкодовуються залишки, накопичені на 1 січня цього року. У грудні цього року ми передамо всі реєстри на відшкодування у повному обсязі і ця сума буде значна – понад 14 млрд грн», – підкреслив Олексій Любченко.

Олексій Любченко також відзначив важливість співпраці з УСПП, який є важливим партнером для податківців.

«Ми дякуємо представникам УСПП за продуктивну роботу, за дієву підтримку вітчизняного бізнесу. Я переконаний, що наша конструктивна співпраця буде такою ж і надалі», – зазначив Голова ДПС.

У свою чергу президент УСПП Анатолій Кінах наголосив на відкритості податкової служби, її готовності чути підприємців. Зокрема, було відзначено посилену системну роботу та аналітичний підхід у діяльності податківців. Він також запевнив, що і надалі УСПП залишиться партнером ДПС і ця співпраця буде поглиблюватися, особливо щодо боротьби з тіньовою економікою.

Досвід та підтримка іноземних партнерів – важливий елемент успішної податкової реформи, – Голова ДПС Олексій Любченко

Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.

Для побудови успішної, ефективної та дієвої служби надзвичайно важливим є досвід міжнародних партнерів та рекомендації іноземних експертів. Саме синтез найкращих напрацювань міжнародних колег та власних досягнень, адаптація та трансформація сучасних світових розробок дозволяє вивести на новий рівень функціонування податкової служби. Про це заявив Голова ДПС Олексій Любченко під час першої координаційної зустрічі з партнерами ДПС з розвитку.

Участь у заході взяли представники Податково-бюджетного Департаменту МВФ, Програми з підтримки управління державними фінансами в Україні (EU4PFM), Німецького товариства міжнародного співробітництва (GIZ), Офісу технічної допомоги Департаменту казначейства США, Проєкту «Україна-Швеція»: Партнерство заради сучасної та ефективної податкової служби», Представництва ЄС в Україні, Посольства США в Україні та Посольства Швеції в Україні.

Очільник ДПС презентував іноземним експертам результати ключових реформ, які впроваджуються в податковій службі, розповів про досягнення та новації, а також плани на майбутній рік.

На сьогодні ДПС реалізовано масштабну структурну реформу з переходу до єдиної юридичної особи. Цей формат діяльності ДПС передбачений низкою документів, а також Листом про наміри до Міжнародного валютного фонду та Меморандумом про економічну і фінансову політику.

«Наразі йде системне оновлення податкової служби та планова інституційна реформа, що сприятиме суттєвому підвищенню ефективності роботи служби. Відбувається реформування не тільки форми, але й суті органу», – підкреслив Олексій Любченко.

Голова ДПС також зазначив, що одним з пріоритетів реформування податкової політики є спрощення процедур та здешевлення вартості податкового адміністрування за рахунок розвитку електронних сервісів.

«В цьому році проведено колосальну роботу. Нам довелося не лише надолужувати відставання в надходженнях до бюджету, допущених з початку року, але й перевиконувати їх, доводити свою спроможність працювати якісно та результативно. Більше того, ми вчасно проводили усі заплановані інституційні зміни, реалізували низку кадрових рішень. Вважаю, що команда податкової успішно виконує всі завдання, які перед Службою ставить Уряд, та впроваджує зміни, запит на які є у суспільства. Звісно, у досягненні результатів нам допомогла експертна підтримка наших партнерів», – підкреслив Олексій Любченко.

У свою чергу міжнародні партнери ДПС з розвитку відзначили готовність українських податківців до впровадження у діяльність Служби сучасних світових стандартів, відкритість та налаштованість на результат.

Інтернет-конференція начальника Головного управління

ДПС у Дніпропетровській області

Ганни ЧУБ

на тему «Одноразова компенсація –

державна допомога суб’єктам господарювання»

Правобережний відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує.

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) повідомляє, що 18.12.2020 на платформі ІА «Мост-Днепр» відбулася інтернет-конференція начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Ганни ЧУБ на тему «Одноразова компенсація – державна допомога суб’єктам господарювання».

Ганна Чуб акцентувала увагу на тому, що легальна підприємницька діяльність позитивно впливає на розвиток всієї країни, забезпечує регулярні надходження як до місцевих бюджетів так і до державного бюджету, надає можливість громадянам отримувати роботу в Україні.

Податкова служба націлена на партнерські відносини з бізнесом, який працює у прозорому полі, залучає інвестиції, запроваджує нові робочі місця і сумлінно сплачує податки.

В умовах непростої ситуації, яка склалася у період поширення на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, держава не стала осторонь, а підтримує своїх громадян і бізнес-спільноту.

Так, 10 грудня 2020 року набули чинності закони України, направлені на соціальну підтримку платників податків: Закон України від 01 грудня 2020 року № 1017-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо лібералізації застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку та скасування механізму компенсації покупцям (споживачам) за скаргами щодо порушення встановленого порядку проведення розрахункових операцій частини суми застосованих штрафних санкцій»; закони України від 04 грудня 2020 року № 1071-ІХ «Про соціальну підтримку застрахованих осіб та суб’єктів господарювання на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (далі – Закон № 1071) та № 1072-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2».

Закон № 1071 запровадив декілька форм соціальної допомоги платникам податків, а саме: одноразову матеріальну допомогу застрахованим особам, одноразову матеріальну допомогу суб’єктам господарювання та одноразову компенсацію суб’єктам господарювання.

На інтернет-конференції розглядались питання, пов’язані з отриманням одноразової компенсації суб’єктам господарювання.

Питання 1. Вітаю! У мене запитання: що таке одноразова компенсація суб’єктам господарювання?

Відповідь: Добрий день! Статтею 1 Закону № 1071 визначено, що одноразова компенсація суб’єктам господарювання – це одноразова виплата держави юридичним особам з метою відшкодування витрат, понесених на сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок).

Питання 2. Добрий день! Хочу запитати: який розмір одноразової компенсації суб’єктам господарювання?

Відповідь: Добрий день! Сума одноразової компенсації суб’єкту господарювання розраховується як середнє значення сплачених ним сум єдиного внеску за десять місяців, що передували набранню чинності Законом № 1071. Розрахунок суми одноразової компенсації здійснюється шляхом ділення суми єдиного внеску, сплаченої за десять місяців, що передували набранню чинності Законом № 1071, на десять.

Розмір суми одноразової компенсації суб’єктам господарювання розраховується територіальним органом ДПС за основним місцем обліку платника єдиного внеску відповідно до наданих повноважень.

Питання 3. Добрий день! Хто має право на одноразову компенсацію?

Відповідь: Вітаю! Право на отримання одноразової компенсації мають юридичні особи у разі, якщо на 31 жовтня 2020 року їх основний вид економічної діяльності відносився до переліку основних видів економічної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2020 року № 1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2».

Питання 4. Вітаю! У підприємства є податковий борг із сплати єдиного внеску, чи зможе такий суб’єкт господарювання отримати одноразову компенсацію?

Відповідь: Добрий день! Ні, не може, так як нормами статті 4 Закону № 1071 встановлено, що одноразова компенсація суб’єктам господарювання не надається, якщо у такого суб’єкта на дату набрання чинності Законом № 1071 є заборгованість зі сплати єдиного внеску.

Питання 4. Добрий день! Мене цікавить питання: чи надається одноразова компенсація юридичній особі, яка припинила свою діяльність 15.12.2020?

Відповідь: Добрий день! Нормами Закону № 1071 встановлено, що одноразова компенсація суб’єктам господарювання надається юридичним особам, підприємницька діяльність яких на дату набрання чинності Законом № 1071, за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, не припинена.

Питання 5. Вітаю! Як можна отримати одноразову компенсацію?

Відповідь: Добрий день! .Для отримання одноразової компенсації суб’єкт господарювання має подати в електронному вигляді заяву до податкового органу за місцем обліку його як платника єдиного внеску.

Така заява подається за формою та у Порядку надання одноразової компенсації суб’єктам господарювання (далі – Порядок), затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2020 року № 1234 «Про затвердження Порядку надання одноразової компенсації суб’єктам господарювання, Порядку формування і ведення реєстру набувачів одноразової компенсації суб’єктам господарювання та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2020 р. № 302». Можливість подання заяви (форма J1392101) передбачена засобами ІТС «Електронний кабінет».

Заява для отримання компенсації суб’єктами господарювання подається до 21 грудня 2020 року.

Датою подання заяви є дата, зафіксована в першій квитанції, яка формується в автоматичному режимі в електронній формі та надсилається суб’єкту господарювання протягом операційного дня з підтвердженням отримання такої заяви.

Якщо подана заява не відповідає вимогам частини другої статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» та/або затвердженій формі, у якої відсутні або недостовірно заповнені обов’язкові реквізити, тоді у першій квитанції повідомляється про її неприйняття із зазначенням причин та пропонується суб’єкту господарювання подати нову заяву.

Заява розглядається територіальним органом ДПС протягом трьох робочих днів з дня її отримання. Перебіг трьох робочих днів розпочинається з дня, що настає за днем отримання такої заяви. У разі коли останній день строку розгляду заяви припадає на вихідний, святковий або неробочий день, останнім днем строку вважається наступний за вихідним, святковим або неробочим робочий день.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, на підставі поданих заяв формує Реєстр набувачів о

chechelivska.dpi
ГУ ДПС

Коментарі доступні тільки зареєстрованим користувачам

вхід / реєстрація

Рекомендації