Реалізація будь-якої ідеї потребує не тільки використання значних витрат енергії та часу, але й певних фінансових затрат. Проте що робити, коли власних заощаджень не вистачає для цього? Давайте на прикладі краудфандингу проаналізуємо, які можуть бути типи фінансування вашого проєкту?
Краудфандинг – колективний збір ресурсів (грошових та ін.) для допомоги певній особі, організації чи компанії (реципієнтам).
Взагалі в Україні набагато розвинутіший ринок споживчих кредитів, ніж кредитування МСБ. Простіше брати інтернет (онлайн) кредит (навіть без довідки про доходи), банківські кредити для споживчих цілей та ін. Проте такі кошти видаються переважно у незначних сумах під надзвичайно великі відсотки та ліквідне забезпечення.
Чому в нашій країні погано розвинений P2P? Все просто: 1) У нас недостатній рівень довіри до таких (наприклад краудфандингових) платформ, які не ліцензовані певними контролюючими органами. 2) Відсутність осіб, які б несли потенційні ризики. Річ також в існуванні дуже низького рівня довіри та слабко розвинутої судової системи в цьому плані. Власники грошових коштів віддають перевагу збереженню грошових коштів у себе "під подушкою", ніж вкладати в якісь проєкти.
Крім того, у багатьох не вистачає або ж експертизи (досвіду), або немає можливості витрачати свій обмежений час на те, щоб аналізувати бізнеси, оформляти документально договори, нести низку ризиків тощо.
І лише одиниці компаній в Україні беруть на себе всі процедури, пов’язані з документацією та роботу з потенційними ризиками.
Такі ЧОТИРИ типи фінансування відмінно підходять, коли у вас вже розроблена ідея для бізнесу та є готовий продукт. Але що робити, якщо немає ні ідеї, ні достатніх ресурсів? Це теж не біда. Адже в наш час досить вашої мотивації, життєвого й професійного досвіду і бажання займатися бізнесом. А все інше за вас вже придумали. І в такому випадку, відмінним прикладом може бути такий вид бізнесової діяльності, як франчайзинг. Якщо ви протягом свого життя згенерували достатній досвід у своїй справі (наприклад ви працювали кухаром), то вам варто тільки обрати напрямок бізнесу та укласти договір франчайзингу із франчайзером (власником франшизи).
Взагалі можна виділити дві основні проблеми, чому складно зайнятися бізнесом:
1. Відсутність ідеї (продукту).
2. Відсутність фінансів на її реалізацію.
Проте в Україні чудово розуміють ці складнощі, тому існують певні організації, які активно намагаються вирішити (чи мінімізувати) їх.
Одним із прикладів є створення партнерської програми між Асоціацією Франчайзингу України й компанією FinStream, метою якої є розвиток МСБ в Україні. Тепер для того, щоб зайнятися власним бізнесом вам необхідно лише вибрати сегмент і укласти договір. Адже на даний момент в одному місці можна знайти цілий "Джекпот": серію готового і робочого бізнесу (ціла низка рентабельних ідей) та фінансові ресурси для його запуску. Але для цього вам необхідно буде наступне:
- переконати франчайзера в тому, що ви саме та людина, якій можна довірити використання свого бренду;
- бути готовим вкласти в бізнес приблизно 30% власних коштів (адже готовність розділяти фінансові ризики з кредиторами говорить про те, що ви серйозно налаштовані на бізнес-діяльність та впевнені в його успіху);
- мати забезпечення (заставу) для того, аби взяти кредит у фінансовій компанії.
Якщо проаналізувати тренди франчайзингу в Україні (топ бізнес ідеї 2019 року), то можна дійти висновку, що франшиза у сфері фастфуду користується дуже великою популярністю. Багато українців створюють сімейний бізнес, відкриваючи пекарні, невеличкі кафе та ін. І для цього не потрібно робити значні затрати. Треба лише звертати увагу на такі фактори, як демографія, структура взаємодії з потенційними партнерами, монетизація бізнес-плану, ефективне виробництво, курс валют (якщо ви плануєте закуповувати продукцію із-за кордону, наприклад з Америки), створити розрахунковий рахунок та уникати такого поняття, як "готівкові гроші" тощо.
Потрібно бути ефективним, прозорим і надійним партнером: як для кредитних установ, так і для контролюючих органів. Це допоможе значно розвиватися.
Коментарі доступні тільки зареєстрованим користувачам
вхід / реєстрація