Каліфорнійська ZeroAvia стверджує, що її літаки будуть не тільки екологічно чистими, але і дешевими у виробництві та експлуатації, ніж звичайні бізнес-джети.
Компанія ZeroAvia, яка щойно заявила про себе, планує почати експансію з малої пасажирської авіації — водневих літаків, розрахованих на 10-20 місць та здатних на політ максимум 800 км.
Компанія вже провела ряд успішних льотних випробувань прототипу Piper, невеликого літака бізнес-класу. Машина вагою 2 тонни з шістьма пасажирськими місцями — найбільший на сьогодні літак з нульовою емісією, та який не використовує викопне паливо.
Федеральне управління цивільної авіації США видало ZeroAvia дозвіл на льотні випробування на початку року. З того часу літак зумів підтвердити працездатність ключових елементів. Випробування також довели економічність водневого палива та встановили його максимальну потужність.
Ідея електричної авіації бродить в умах не один десяток років, але тільки недавно почала набувати конкретних обрисів. Більше дюжини стартапів та компаній розробляють прототипи — гібридні або на акумуляторах — і обіцяють почати перевозити пасажирів вже до кінця 2020-х.
Але на питання про те, яке саме джерело енергії стане основним для авіації майбутнього, поки немає однозначної відповіді. Більшість електромобілів працюють на акумуляторах, але політ вимагає величезної кількості енергії, а важкі та дорогі батареї — не найвигідніше рішення.
Наприклад, технології, що дозволяє Tesla Model 3 проїжджати до 500 км на
одному заряді, вистачить тільки на те, щоб підняти в повітря двомісний
літак і зробити коло над селом. Але засновник компанії Tesla Ілон Маск,
відомий своєю позицією про те, що рано чи пізно на електрику перейде
весь транспорт, стверджує що через п'ять років саме електролітаки складуть серйозну конкуренцію традиційним.
Коментарі доступні тільки зареєстрованим користувачам
вхід / реєстрація