Учора американський сайт БаззФід опублікував матеріал Крістофера Міллера, в якому містилася розшифровка переговорів адвоката Дональда Трампа Руді Джуліані та голови Офісу президента України Андрія Єрмака. За словами журналіста, дані отримані від українських чиновників, що записували розмову, і в них не внесені правки. Ці дані в США цікаві в контексті звинувачень на адресу Дональда Трампа, а у нас - для розуміння позиції пана Єрмака.
Оскільки вже декільком моїм друзям, що не дуже володіють англійською, стало цікаво, що ж там в тій розшифровці, я просто почав її перекладати. Поки перекладав, частина колег вже випередила, але не кидати ж на половині шляху? Усі обмовки Єрмака та паузи Джуліані збережено, як і в оригінальній розшифровці. Насолоджуйтесь, розповсюджуйте та оцінюйте самі. Отже, "БігЄрмак і колу": про що домовлялися Єрмак та Джуліані
Руді: (06:13-06:49)
Я дуже радий переговорити з вами, і хочу вас завнити, що дужу хочу побачити, що наші країни здатні до співпраці.
Я давно зацікавлений Україною. Я справді поважаю вашу країну. Я співчуваю усьому, через що ви пройшли. І я завжди мав дуже добрі стосунки з усіма в Україні, окрім деяких справжніх поганців. Я би дуже хотів, щоб цей президент (Зеленський) мав успіх. Так що якщо я будь-яким чином можу допомогти… (нерозбірливо)... в межах моєї відповідальності як юриста президента, я готовий це зробити.
Руді: (09:39-19:32)
Давайте я швиденько скажу, що саме мене турбує, і потім ми обговоримо це детальніше.
Я втручаюсь в цю справу тому, що раніше, минулого листопада, я отримав інформацію від найдійного розслідувача, міжнародного розслідувача, що в Україні під час виборів 2016 року відбувалася певна активність… до якої було залучено українських чиновників та українських громадян… але, в першу чергу, чиновників - їх опитувало наше посольство, та, можливо, американські чиновники… По суті, вимога була “наробити бруду на тоді ще кандидата Трампа та Пола Манафорта”. І ось… ну, щоб скоротити довгу історію… протягом чотирьох чи п’яти місяців вони створювали інформацію про Манафорта, про кампанію Трампа, і навіть, можливо, про самого Трампа… найбільш значущим випадком була така звана Чорна бухгалтерська книга Манафорта, як була знайдена біля дверей депутата… (нерозбірливо)... і потім передана посольству, ФБР… Я не… гадаю, генеральний прокурор України… і також передана пресі. І була ще співробітниця Демократичного Національного комітету, жінка на ім’я Халупа.
Так що коли я почув це, і коли мені сказали, що колишній генеральний прокурор хотів про це поговорити, я спробував привезти його до США… Шокін. І Держдепартамент заблокував його візу. Тоді я влаштував відеоконференцію по Skype, під запис. І під час розмови він мені розповів все про це, і він також сказав, що його було звільнено… про ще я не знав… його було звільнено, тому що віце-президент Байден погрожував Порошенку, що той не отримає гарантований займ, який на той момент був критичним, бо інакше на країну чекав дефолт. То я сказав, чи будемо якось співробітничати по цьому? І тоді ми про це домовилися, і діючий генеральний прокурор (Луценко) сказав базово те саме. І ще кілька інших людей. І… Я був… Мене цікавила та змова, скажімо так… Ненавиджу це слово. Скажімо, тайна домовленість по впливу на вибори 2016 року, і тут я наштовхнувся на ці твердження щодо Байдена. І я не те щоб… маю на увазі… Тепер справа поза моєю досяжністю, її розслідують, але на той час я не був впевнений, хто буде її розслідувати.
І під час виборів, коли пана Зеленського було обрано, ми були справді дуже щасливі, бо ми гадали, що ось незалежний хлоп, він з-поза політичної системи, здається, в нього дуже чіткий бекграунд, на відміну від, нажаль, деяких інших осіб в Україні… І він просто кине на це чесним оком. І потім він зробив заяву під час виборів, чи майже відразу після них, припустивши, що на його думку ці розслідування були політичними.
І потім, коли я збирався їхати сюди… Я був готовий приїхати… І потім група… певних осіб з нашого уряду ввела мене в курс справ щодо окремих осіб, що були довкола нього. Одного з них. Один з них був довгий час… довгий час адвокатом у… гадаю, Коломойського.
Інший мав зв’язки із Соросом, про що я не проти вам розповісти, бо це вже стало публічним. Сорос, здається, стоїть за багато чим з цього. За значною частиною фінансування посольства… деякими законами, що було прийнято, що використовувалися для прикриття цієї справи. І, я вам скажу, він робив це в інших країнах. Ця схема, що її він використовував в Україні - він використовував її і в Румунії, Албанії, парі інших місць.
Сказавши це все, я хотів зустрітися із новообраним президентом, насправді, щоб сказати йому одну річ, яку я хотів би сказати йому зараз: просто дайте цім розслідуванням ход, знаєте, знайдіть когось для того, щоб їх розслідувати, хто насправді чесний, хто не дасть себе залякати. І тоді ми зможемо отримати всі факти. Бо неважливо, як би ми не намагалися розібратися тут, в Сполучених Штатах, навіть ФБР чи… щось з цього відбувалося в Україні, і якщо вони зможуть нарити інформації, це буде дуже цінним, щоб переконатися, що таке більше не повториться.
І я жодним чином не зацікавлений в тому, щоб хтось не розповідав правду чи перебільшував, чи… Це не про політичну послугу, це про… це дуже важлива річ… і ви не маєте погано себе почувати, бо це торкнулося і певних інших країн. Це не тільки в Україні відбувалося… Є три чи чотири інші країни, де відбуваються такі самі речі. І все, що нам треба… все, що нам треба, щоб президент сказав: я поставлю чесного прокурора, він розслідує, здобуде докази, які вже є, і чи є якісь докази щодо втручання у вибори 2016 року… і тоді слід розслідувати справу Байдена. Я не знаю, чи це правда, чи ні, я маю на увазі… Я бачу… як він вихваляється цим по телебаченню. І для мене як для адвоката, це звучить як хабар. Хабар - це пропонувати щось цінне в обмін на офіційну дію. Він пропонував Порошенку гарантію займу на 1,2 міліарди доларів, критично важливих для успіху Порошенка як президента, в обмін на звільнення генерального прокурора, якого він хотів позбутися, що є офіційною дією. Хтось в Україні має сприйняти це серйозно. Не так, як зроюбив Луценко, який спершу заявив, що розслідує це, а потім раптом заявив, що вже не розслідує. Так що розслідування по Бурисмі розпочиналося, переривалося, розпочиналося, переривалося, і так близько трьох разів.
Так що… Що я хотів би сказати президенту (Зеленському): БУДЬТЕ ОБЕРЕЖНІ. Можливо, так казати трішки зарозуміло… не слід казати про те, що треба бути обережним. Але просто як зацікавлена особа: будьте обережні щодо людей довкола вас, бо… вони можуть дуже легко… вони можуть дуже легко втягнути вас в халепу.
І щодо іншої частини. Я не кажу за президента (Трампа), але я кажу, як його друг. Бачити довкола його (Зеленського) людей, які не просто в опозиції до президента (Трампа), але казали певні дуже дуже особисті неприємні речі про нього, це… це проблема. Як його друг та радник я… я… Дивіться. Деякі люди, до яких він зараз дуже близький, були людьми, що опонували йому на світовій арені. Я не можу назвати, хто це був, але для нього не є проблемою, якщо ти підтримував Хіларі… або якщо ти демократ, чи якщо більш ліберальний, чи якщо ти гадав, що вона буде краще для країни… Окей.
Але є такі речі, коли люди казали, що він нестабільний, що він піде під імпічмент… Це сприймається дуже особисто і заважає справді добрим… справді добрим відносинам. І я не вважаю це необхідним… бо... (нерозбірливо)... такий собі лицар в сяючих обладунках… як… немає в нього усіх цих особливостей, як у багатьох інших бізнесменів та політиків. Так що кажу вам, що це мій єдиний мотив. Я не хочу втягнути в халепу нікого, кто не заслуговує на те, щоб бути втягнутим в халепу. Але це все для того, щоб переконатися, що в нас будуть всі сві… для добра нашої країни та для добра вашої країни, ми з’ясуємо усі ці факти. Ми з цим впораємося і підемо далі. Зрештою, це робили інші люди, не ми. Та що… І… І треба з цим впоратися, щоб цього не сталося в майбутньому.
Єрмак (23:03-24:40)
Плюс. Ми готові слухати і (sic - себто, саме так в тексті. В Єрмака в цій розшифровці дуже ламана англійська - прим. перекладача) наших цінних партнерів, і діяти відповідно, коли ми отримаємо повний контроль. Повірте мені, нам потрібний, може, місяць чи два, щоб сформувати новий парламент, новий уряд, нові безпекові блоки (sic) нашої команди, і ми все змінимо, і буде працювати, і повірте мені, для мене, це, звісно я слухаю, я читаю газети, але в момент, коли ми прийдемо та зможемо зібрати всі матеріали, які зараз є, були, в розслідуванні попередньої влади, ми будемо готові негайно, працювати чітко згідно законодавства, і повірте, ми не будемо, ми встановимо та захистимо правила законів України (sic - схоже, мається на увазі верховенство права в Україні), і абсолютно змінимо стару систему. І МИ БУДЕМО ГОТОВІ ЦЕЙ ДЕНЬ ВІДРАЗУ ЗВ’ЯЗАТИСЯ (sic) ЩОБ КООРДИНУВАТИ, ПРАЦЮВАТИ ТА РОЗСЛІДУВАТИ УСЕ, ЩО ВИ ПЕРЕРАХУВАЛИ.
Руді (27:09-31:50)
Ну, ви знаєте… це було… Андрій… це було саме те враження, яке в мене залишилося від президента (Зеленського). Вашого президента… під час кампанії. Я мав змогу поговорити про нього з декількома людьми, які його знали… що він був… що він був не з системи… не зіпсований системою. Що він був… що в нього були… що в нього були найкращі наміри щодо президентства, що він хоче виправити ситуацію, яка, на його думку, шкодить вашій країні. Корупція, що пов’язана з олігархами, і таке інше.
І потім ця річ, що ця його заява про розслідування, тому що останнім часом це був такий собі політичний футбол на три роки. Туди - сюди, туди - сюди. І, ммм, є певні люди у вашому оточенні, що, здається, мають… назвемо це типовим бекграундом коррупціонера та політичного шахрая, скажімо так. Це може призвести до проблем.
Я маю сказати, що я не… я не знав про деякі з цих речей. Дещо прийшло від людей з нашого уряду, що, ви знаєте, розслідують такі речі. Так що, буду прямим.
Я гадаю, було б дуже корисно усе це прояснити, якби президент (Зеленський) в якусь мить сказав би щось… публічно… що він підтримує повне та докладне розслідування цих звинувачень, щоб визначити… щоб відкрити правду. Його не хвилює та не має хвилювати, як саме вона відкриється.
Але зараз всі просто дивляться на це як… ну, ви знаєте, як на ваші вибори… Я пам’ятаю ваші вибори, коли (нерозбірливо) усе почалося. Віктор… вибачте, я завжди вимовляю… перший Віктор, що став президентом…. я завжди вимовляю його ім’я неправильно. Ющенко. О, так.
Я пам’ятаю, що тоді було багато питань до тих виборів, і зрештою він прийшов до влади… так, правильно, гадаю.
Ваші вибори цього разу не викликали питань щодо своєї легитимності, що дуже добре. Я маю сказати вам, що президент Трамп був вкрай вражений цим (результатами виборів на користь Зеленського. Я був в політиці довго, але ніколи не мав 73%. Навіть близько. Це показує, як ваші люди хочуть змін. Чи не так?
Так що, якби він міг зробити заяву в потрібний час… Що він підтримує справедливу та чесну правоохоронну систему. І що ці розслідування підуть тим шляхом, яким мають. Що їх проведуть чесні люди.
Це дуже добре розчистить повітря. І я гадаю, це зробить можливим для мене піти та поговорити з президентом (Трампом), щоб переконатися, що усі ці непорозуміння залишилися в минулому. І я навіть гадаю, я гадаю, що це буде гарним кроком до того, щоб мати набагато кращі стосунки, коли ми справді розумітимемо один одного.
Бо стосунки з Порошенко були, як ви можете здогадатися… спочатку дуже добрими, а потім раз і багато проблем.
Руді (31:58-32:08)
Не обов’язково зі мною погоджуватися. Просто подумайте про це.
Ми можемо призначити зустріч, на якій зберемося разом.
Єрмак (32:14-33:08)
Я можу сказати, що, звісно, це наш принцип, і ми в такій формі (sic) зробимо реформи, що в наших силах, що ВСІ ФАКТИ, ВСІ РЕЧІ, А ОСОБЛИВО ТІ, ЩО ЗВ’ЯЗАНІ ІЗ ТАКИМИ ВАЖЛИВИМИ ДЛЯ НАС СТОСУНКАМИ ЗІ СПОЛУЧЕНИМИ ШТАТАМИ, БУДУТЬ ГЛИБОКО ТА ДЕТАЛЬНО РОЗСЛІДУВАНІ. І, повірте мені, я абсолютно переконаний, що ви, ви абсолютно праві, ви абсолютно праві, і ви особа з таким досвідом…
Єрмак (35:29-35:45)
...І звісно, я буду готовий приїхати, і ми зможемо особисто сидіти (sic) та В ДЕТАЛЯХ ОБГОВОРИТИ ВСІ ПИТАННЯ, ВСЕ РОЗСЛІДУВАННЯ, ЩО ВИ ПЕРЕРАХУВАЛИ.
Руді(35:50-36:42)
Андрій, я гадаю це буде добре (зустрітися особисто, щоб обговорити розслідування), бо є низка речей, які, на мою думку, будуть корисними, якіми я б хотів поділитися з вами, які… нам справді краще поговорити про це вживу.
І я гадаю, буде добре… я можу назвати вам декілька дат. Перетелефоную вам, або зв’яжемося через Курта. Було б добре, якби в нас була хоча б година спілкування. Ви розумієте, ви, я та Курт. Чи ще хтось. Не так важливо, хто саме, важливо, щоб ми поговорили особисто. Бо є низка речей, які я можу вам розповісти, і які, я думаю, зроблять це набагато легшим. Бо я хочу… і я розповідав Курту… Вся ця ситуація - це більше, ніж я. Це не лише я. Але мені здається, я знаю, як її вирішити. Але я маю це вам розповісти, добре?
(Курт інформує Руді, що Зеленський та Трамп, “можливо поговорять телефоном на цьому тижні, і Зеленський може згадати призначення слідчого”)
(36:43-37:28)
Єрмак підтверджує, що Зеленський це скаже.
(37:28-Руді (37:52-38:51)
Курт, я хотів продовжити те, що ти тільки-но сказав, а саме: якщо він (Зеленський) може сказати щось на кшталт (нерозбірливо) сам по собі в розмові, це матиме добрі наслідки. Це дуже допоможе вирішити проблеми з президентом (Трампом). Чи справи. Чи питання. Давайте не називати це проблемами. Назвемо це питаннями в думках президента. Але я маю наголосити - ці думки оселив там не я. Чи не тільки я. І я не найголовніший… поставщик таких думок. Я маю на увазі, що не можу вам сказати, що я йому радив. Але я можу сказати вам, що в цілому думаю, що добре, коли люди спілкуються, навіть коли вони не погоджуються один з одним. Так що я не кажу йому, що казати, я лише кажу, що якщо він відчуває що, і якщо може це сказати, це може скоротити багато… дискусій, що відбудуться згодом.
Єрмак (38:59-39:03)
Я впевнений, Зеленський так скаже, так.
Руді (39:05-39:25)
(якщо Зеленський скаже певні речі Трампу) Це… це, повірте мені, Андрій, буде добре для нас всіх. Це дасть нам йти вперед дуже швидко. І я можу вас завірити, що… наскільки мені відомо, вони мають поговорити цього тижня. Я це вже сказав.
Але я хочу наголосити, що я не можу це повністю гарантувати.
Коментарі доступні тільки зареєстрованим користувачам
вхід / реєстрація