В 2019 році на шляхах України загинуло понад 2000 людей.
ДТП є першою за поширеністю причиною смерті молоді 15-24 років. За останні 6 років на дорогах України загинули 1 400 дітей. Понад 43% загиблих – це пішоходи і велосипедисти.
В країнах ЄС на тисячу осіб зареєстровано 500 авто, а в Україні – 202 автомобілі. Тобто в Україні при нижчому рівні автомобілізації показник смертності у ДТП на 1 млн машин тільки за офіційними даними більш ніж у 5 разів вищий, ніж в країнах ЄС.
Якщо визнати, що офіційні дані про кількість загиблих в ДТП в Україні занижені на 30-50%, то смертність на українських дорогах вища, ніж на шляхах країн Євросоюзу, приблизно в 7,5 раз.
Зважаючи на таку статистику, Міністерство інфраструктури хоче спростити процедуру отримання водійського посвідчення, аби здавати на права без навчання в автошколі.
Чим мотивується подібна ініціатива:
Усі аргументи, які приводить міністерство, звичайно, мають місце, але вони значною мірою перебільшені.
Почнемо з бюрократії. Насправді навчання в автошколах йде недовго - два місяці (по кілька занять в тиждень). Можна, звичайно, вчитись і менше, але тоді доведеться підготовку перевести у щоденний режим. Думаю, мало кого влаштує такий варіант.
Далі про документи. Їх насправді треба небагато - всього один. Це медична довідка. Причому цю довідку придумали не автошколи, а міністерство і майже 90% учнів її просто купляють (тут знову ж таки питання до правоохоронців).
Чи таке дороге навчання в автошколі? В Україні це десь 140 $.
Є країни де навчання зовсім безкоштовне, наприклад - у Північній Кореї. Там, правда, треба вчитись не менше року, та й автомобіль має лише 1% громадян. Загалом, у більшості країн світу навчання в рази дорожче ніж у нас (наприклад в Росії - 800$).
Щодо покупки посвідчення. Автошколи посвідчення не видають, вони видають свідоцтва, які дають право здавати іспит в Сервісних центрах МВС. Тобто, якщо людина не ходила на заняття вона, якщо і отримає свідоцтво, не зможе скласти іспит. Якщо ж вона отримує посвідчення без знань, значить винна не скільки автошкола - скільки МВС.
Коли Міністерство інфраструктури говорить про велику кількість країн, де люди вчаться самостійно, насправді у відомстві дещо лукавлять - таких країн одиниці, але і там таке навчання має безліч обмежень та заборон.
Тепер давайте перейдемо до головного питання - чи зменшить самостійне навчання аварійність на українських шляхах? Відповідь - НІ. Число жертв ДТП значно зросте. Ми отримаємо на дорогах України тисячі ненавчених або погано навчених водіїв, які будуть вбивати себе та інших.
І ось аргументи:
При всій повазі до реформ Міністерства інфраструктури, ламати стару систему варто тільки після того, як буде 100% впевненість в ефективності нової. При запровадженні вищезгаданої моделі такої впевненості немає і близько.
І наостанок, якщо вас не переконали мої аргументи, дайте відповідь на таке питання: чи згодні ви бути пасажиром у водія, що вчив водійську грамоту самостійно?
Подякуй автору. І буде тобі щастя.
Картка Приватбанк 4149 4993 4061 8014
Дякую!
Коментарі доступні тільки зареєстрованим користувачам
вхід / реєстрація